Enea została sponsorem strategicznym najbardziej utytułowanego klubu żużlowego w Polsce i na świecie – Unii Leszno. W sezonie 2023 koncern energetyczny z Poznania będzie partnerem Unii Leszno w rozgrywkach PGE Ekstraligi oraz zespołu młodzieżowego w rozgrywkach U24 Ekstraligi.
Unia Leszno to 19-krotny mistrz Polski, 8-krotny wicemistrz i 7-krotny brązowy medalista. Klub z Leszna ma w swoim dorobku ponad 135 medali Mistrzostw Polski, a w zespole Byków na przestrzeni lat startowało wielu zawodników ze światowej czołówki. W sezonie 2023 Klub Unia Leszno obchodzić będzie 85-lecie istnienia.
– Enea od wielu lat wspiera polski żużel, jest to dyscyplina, w której mamy najlepszą ligę, a nasi zawodnicy należą do ścisłej światowej czołówki. Dziś rozszerzamy naszą współpracę z Unią Leszno i zostajemy sponsorem strategicznym klubu. Chcemy dodać jeszcze więcej energii zawodnikom, a wspierając młodą kadrę żużlowców, zamierzamy mieć jeszcze większy udział w zapewnieniu kolejnych sukcesów w przyszłości – powiedział Marcin Wenzel, zastępca dyrektora Departamentu Sponsoringu, Promocji i Zarządzania Marką w Enei.
– Firma Enea dołącza do Nas w roli Sponsora Strategicznego i wierzymy, że Nasza współpraca będzie korzystna dla obu stron. Z Eneą współpracujemy już od kilkunastu lat i zawsze nasze relacje przebiegały wzorowo pod względem biznesowo-marketingowym. Mamy nadzieję, że ta współpraca będzie owocna i kontynuowana w kolejnych sezonach. Cieszymy się, że po kilku latach marka Enea wróci do rozgrywek PGE Ekstraligi – poinformował Piotr Rusiecki, prezes Unia Leszno Sportowa S.A.
Umowa sponsoringowa z Unią Leszno obejmować będzie m.in. obecność brandu Enea na kevlarach żużlowców FOGO Unii Leszno oraz na stadionie im. Alfreda Smoczyka, logotypy sponsora strategicznego będzie można również zauważyć na młodzieżowcach zespołu U24 Ekstraligi. Enea widoczna będzie także w kampaniach promocyjnych na social mediach.
Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych, m.in. Enea Bydgoszcz Triathlon oraz Enea IRONMAN Gdynia. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu, wspierając Akademię Warty Poznań i Akademię Lecha Poznań. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.