Skumulowana oglądalność meczów PGE Ekstraligi transmitowanych w nSport+ i ELEVEN SPORTS w sezonie 2020 to ponad 8,6 mln widzów. Rekordowym okazał się pojedynek MOJE BERMUDY STAL Gorzów – BETARD SPARTA Wrocław, który w nSport+ obejrzało na żywo 249 tys. widzów.
Z kolei wszystkie wydarzenia związane z PGE Ekstraligą w obu stacjach (mecze i magazyny, jak również emisje powtórkowe) obejrzało 12,2 mln widzów.
W całym sezonie 2020 średnia oglądalność PGE Ekstraligi w obu kanałach wyniosła blisko 132 tys. widzów (licząc okres od czerwca do października oraz wyłącznie mecze LIVE).
W ELEVEN SPORTS najwyższą oglądalność osiągnął mecz MOJE BERMUDY STAL Gorzów – ELTROX WŁÓKNIARZ Częstochowa (153 tys. widzów, zawody przerwane).
W rankingu najlepiej oglądanych domowych meczów wygrała BETARD Sparta Wrocław. Średnio na jej meczach w PGE Ekstralidze, przed telewizorami zasiadało w całym sezonie blisko 152 tys. widzów. Na drugim miejscu uplasowali się żużlowcy MOTORU Lublin (prawie 136 tys. widzów), a na trzecim MRGARDEN GKM Grudziądz (blisko 133 tys. widzów).
Statystyki pokazują, że sezony 2020 i 2019 były bardzo podobne pod względem zainteresowania widzów rozgrywkami. Przed rokiem średnio PGE Ekstraligę oglądało w nSport+ i ELEVEN SPORTS ok. 130 tys. widzów (wyłącznie mecze LIVE, a sezon trwał wówczas od kwietnia do września).
W 2019 roku najchętniej oglądanym meczem PGE Ekstraligi był pojedynek wrocławsko – zielonogórski (207 tys. widzów w nSport+).
Kolejny rok współpracy PGE Ekstraligi z Wirtualną Polską jako partnerem medialnym – licząc tylko materiały wideo – to blisko 400 produkcji, które przyniosły 41,6 mln odtworzeń.
19 magazynów „Bez hamulców”, które emitowano na żywo ze strony głównej Wirtualnej Polski przyniosło 7,4 mln odtworzeń.
Nowa aktywność w aplikacji mobilnej PGE Ekstraligi „Komu kibicujesz?” zakończyła się największym zaangażowaniem kibiców FOGO Unii Leszno 60,99 % (18 meczów). Na drugim miejscu znaleźli się fani Motoru Lublin 59,02 % (14 meczów), a na trzecim BETARD Sparty Wrocław 53,96 % (18 meczów).
Aplikacja PGE Ekstraligi globalnie przyniosła rekordową liczbę użytkowników – 117 tys. i ponad 7,5 mln zdarzeń w okresie od czerwca do października.
Niezmiennie najwięcej kibiców było zaangażowanych na oficjalnym profilu PGE Ekstraligi na Facebooku – ponad 106 tys. Na Instagramie ta liczba osiągnęła z kolei blisko 42 tys., na Twitterze 15,8 tys., a na YouTube 13,1 tys.
W trakcie krótkiego sezonu 2020 oficjalna witryna internetowa PGE Ekstraligi zanotowała 3,3 mln odsłon.
materiał prasowy www.speedwayekstraliga.pl